2013-01-02

Gott nytt 2013!

Det är inte riktigt klokt vad åren går! Vart tar de vägen? Hallå...2012? Vart är du?

Det är redan den andra januari, och snart är det påsk och midsommar och så är det höstterminens början och första snön och så har det gått ett år till.... Men vänta nu, varför måste det gå så fort?

Jag skriver detta inlägg i ett hus. Vårt hus. Mitt och HHs egna hus. I Falun, på Backbergsvägen bor vi nu, i ett hus som varit vårat sedan i oktober. Och jag sitter här i huset och skriver, i soffan som var Henriks från början, med datorn som är jobbets (alltså Falu kommuns), och med en jättesöt katt halvliggandes på min vänstra arm. Biffen. Vår älskling.

Vad livet har förändrats! Det här året som gått, vad otroligt mycket som hände!
Först fick jag ju jobbet i Falun, på Tegelbruksskolan. Ett terminsvikariat, som i juni blev en fast anställning, som klassföreståndare för åk 1 tillsammans med Catharina.

Vi fick vår hyreslägenhet 1 april, och stora flyttlasset gick ner till Falun, till Vallavägen där vi bodde från april till oktober... inte så många månader egentligen. Många flyttar har det varit de senaste åren, tycker jag. Måtte det inte bli fler flytter nu, måtte vi få bo här tills vi blir gamla och mossiga.

Under sommaren var vi på Peace and Love och Pride, men min sommar blev utan ekonomisk ersättning, så jag levde på sparpengar och tog det väldigt lugnt. Vad vi däremot gjorde var att åka båt, hade båtplats nere vid Slussen (mellan Tisken och Runn) och kunde cykla ner dit för att ta oss en båttur. Underbart! Det blev några riktigt fina kvällsturer med båten.

Hösten innebar jobb jobb jobb jobb, det är inte klokt hur mycket jag har jobbat egentligen, så otroligt mycket mer än mina 80%. Nyårslöftet för 2013 blir att mer noggrannt skriva upp tiden jag jobbar, och kräva ersättning för den tiden som går utöver mina 80%. Det är för min egen skull, ska ju inte jobba gratis!

I december åkte vi med pappa, Lotta, Petter och Johannes till Jordanien på en veckas semester, och det var kanon. Vi måste tillbaka dit, utan resten av familjen, för att kunna upptäcka mer av landet. Hyra bil och ta oss runt i mellanöstern vore väl nåt. Palestina, Egypten, Jordanien, Syrien, Turkiet...jag är så fascinerad av dessa länder. Tur att vi delar den fascinationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar