2010-10-01

Jag har tänkt en del


men problemet med att tänka är att om det inte finns papper och penna nära till hands när tankarna blir tänkta, glöms de lätt bort i vardagslunkens måsten och krav. Det är synd om de intressanta tankarna som blir bortglömda för att jag måste tänka på vad jag ska handla för middag eller hur jag ska komma till jobbet.


Om jag bara kunde bli sponsrad så att jag blev ekonomiskt oberoende, servad med tjänstebil (eller ännu hellre privatchaufför) och hushållerska som både handlade och lagade maten åt mej, så skulle jag säkerligen kunna tänka fram en hel massa lösningar på svåra problem, de eviga frågorna och sånt. Meningen med livet kanske till och med, om jag fick tillräckligt mycket tid till mitt förfogande!

---

Skämt åsido, jag tror att jag måste börja blogga lite oftare för att fånga tankarna i skrift, som det känns nu flyger de bara sin kos när de blivit tänkta, och det känns lite väl slösaktigt.

---

Tuppen i hönsgår´n!

Min käraste bengt är ju väldigt förtjust i sin sköna höna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar