2010-06-17

Konst och religion

Nu är jag tillbaka på högskolan. När jag tryckte på sänd-knappen i fredags trodde jag väl knappast att det skulle ta mindre än en vecka innan jag var tillbaka, men det är jag. För att ytterligare utöka mina möjligheter till arbete som lärare i höst har jag beslutat mej för att försöka få till den avslutande delen av en kurs som jag läst parallellt med både Pedagogik C och Religion och Sexualitet den här terminen...Rätt schysst att få 60 hp registrerade under en enda termin...


---


Så därför sitter jag här och skriver om konst kopplat till religion, om Lars Vilks och Elisabeth Ohlson-Wallin, och återigen slås jag av hur fantastiskt kul det är att lära sej saker! Kanske har jag inte pluggat färdigt, kanske fortsätter jag med någon distanskurs i höst...Vem vet?




---


Idag fyller pappa år, så efter plugg och nyckelinlämning på Kåren, ska jag ta tåget till Falun och fira honom en smula- han bjuder på grillat och presenten blir att jag dyker upp. Sedan tar jag sista tåget från Borlänge för att äntligen få somna bredvid HH i dubbelsängen i Mora i natt. Har sovit på Cissis soffa två nätter nu och även om den är skön, så längtar jag till min säng, vår säng, vår säng och vårt liv, och vår första helg som sambos! Wohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar