2010-06-15

Flyttkaos

Antalet kartonger som fortfarande är ouppackade är nere i 4, och det känns skönt! Det börjar så smått se ut som ett hem här, ett väldigt mixat hem- vårt hem!
Jag ska ta lite kort och lägga ut här för dej som inte har möjlighet att komma upp och hälsa på. Men det blir nog inte förrän till helgen, för idag bär det av neråt landet igen, tillbaka till Gävle för ett par dagar av intensivt pluggande på den tredje och sista kursen jag gått denna termin. Sen är det baske mej klart, och anledningarna till att åka till Gävle efter det är enbart för att träffa Cissi eller Thres, nöjesresor med andra ord! Härligt!

Jag har ingen som helst lust att åka, men a woman has to do what a woman has to do... Och nycklarna behöver lämnas tillbaka, och en flyttstädningsinspektion ska helst genomföras. Hoppas det hinns med!

Skulle mycket hellre vara kvar här uppe, nu när jag faktiskt ska bo här, känns det som att jag bara vill boa in mej och inte åka iväg direkt. Vill få till en lägenhet som speglar både min och HHs personlighet, och samtidigt att det är en lägenhet som barnen trivs i. Och det gör de nog så fort alla kartonger är borta och livet på sätt och vis kan återgå till det normala, bara med andra tallrikar i skåpen och andra gardiner i fönstren... Jag som var så orolig innan flytten kan känna att allt är lugnt nu, jag har bestämt mej för att njuta av nuet istället för att oroa mej för en eventuell framtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar