2010-08-24

Ett formulär kommer lastat...

- med vadå?
- med frågor lika onödiga och oväsentliga som eventuellt underhållande. Håll till godo!

Favoritplagg?
- Mina snickarbyxor är nog mitt favoritplagg.

Favoritlåt?
- Det här pratade jag och HH om för bara några veckor sen, men nu har jag glömt bort vad den heter. Den är typ den gladaste bugglåten på Marajas skiva, en gammal klassiker, en amerikansk sångerska..hjälp mej! En sån där tidlös låt som man aldrig tröttnar på i alla fall. Den måste väl vara bäst?

Favoritfärg?
- Lila börjar väga över här i garderoben, men egentligen gillar jag brandgul, röd, brun, mossgrön, ja liksom höstfärger över lag.

Favoritblomma?
- Alla som jag lyckats få att leva och blomma är mina favoriter ute i min trädgårdstäppa. Men kanske vallmon är allra finast?

Favoritnamn?
- Om jag får ett barn någongång i livet ska barnet heta Alice (uttal: Alise), eller Alfred/August. Eller Adina/Annie. Så fem barn vore det bästa. :-)

Favoritdjur?
- Förut var jag en riktig kattmänniska, men nu är jag mer sugen på att skaffa en hund, en dvärgschnauser (hur det nu stavas?) eller liknande, en lugn och stabil hund som inte är för stor.

Favorithemsida?
- För ett tag nu har det varit Tipsy Tessies hemsida, där jag fått instruktioner för tillverkandet av min hissgardin. www. tispsytessie.blogspot.com

Samlar du på någonting speciellt?
- Ja, jag samlar på träelefanter. :-) Eller kanske bara elefanter, men de ska vara såna som kan stå upp, och vara utskurna ur något, alltså inte kuddar eller affischer och sånt.

Har du någon dold talang?
- Dold och dold, jag kan nå näsan med tungan, det verkar inte så många kunna. Jäkligt praktiskt..!

Vilken årstid gillar du bäst?
- Tycker att alla årstider har sin charm, det skulle vara bra trist att inte få uppleva dem alla. Tänk dej ett år utan våren, en enda lång sommar, eller ingen höst, skitvinter med bara slask..nej fy. Årstider ska det vara, och de ska vara rejäla! Varmt på sommaren, kallt på vintern, mörkt på hösten och slaskig på våren. :-)

Sådär, då var frågorna besvarade. Bloggen är uppdaterad, det är dags för mig att sjunka ner i tevesoffan och äta lasagne från igår och se på mitt-på-dagen-teve en stund. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar