2010-05-21

Trädgårdslusta

Trädgården börjar bli just det, en trädgård nu faktiskt.
Igår köpte och planterade jag en svartvinbärsbuske och några perenner till vår första rabatt, det enda som saknas nu är något slags vårdträd. Kristin sa till mej när hon var här och hälsade på i början av veckan att om man ens funderat på att plantera ett träd så skulle man göra det också, och det låter klokt. Det känns som att varje träd man planterar är en god gärning, och råkar det bli så att vi flyttar härifrån innan trädet har hunnit börja ge frukt, så blir det väl till glädje åt den som bor här sen! Man får inte tänka egoistiskt vad det gäller plantering, då blir nog inte mycket gjort...

Hittade en artikel i Annonsbladet för någon dag sen om Attityd i trädgården, och blev väldigt väldigt väldigt sugen på att bli rik och köpa prylar från gardenattitude.se. Att allting som är snyggt nödvändigtvis måste kosta en förmögenhet, det tycker jag är dumt...

Idag ska jag försöka packa ihop mej och mina pinaler från Mora, för att först resa till Skäve över helgen och sedan fortsätta till Gävle på söndag, tillsammans med Lillebror.

Det känns jobbigt att behöva packa ihop, vill inte åka, vill inte vara utan HH ens en endaste dag känns det som. Det är så bekvämt att ha honom nära för jämnan... Nu dröjer det minst 5 dagar och kanske typ 2 veckor innan vi ses igen, tänk så ovant att inte få somna bredvid... Det enda som känns bra är vetskapen om att det eventuellt är sista gången som jag håller på och packar så här, snart bor jag här permanent, vilket ska bli extremt skönt. Jag längtar efter att låta mina rötter rota sej någonstans och här är ett bra ställe att göra det på. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar